• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Захист прав споживачів при обслуговуванні в перукарських салонах

     Довіряючи працівникам перукарського салону свою зовнішність, споживачі, разом з тим, довіряють їм і своє здоров’я, тому законодавство про захист прав споживачів надає гарантії, які допоможуть захиститися від недобросовісних підприємців, що володіють перукарнями, салонами краси, та непрофесійних працівників цієї сфери.

     Відповідно до Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.1994 № 313 «Про затвердження Правил побутового обслуговування населення», споживачі мають право:

  • на отримання повної, доступної та достовірної інформації про послуги і виконавця;
  • на безпеку послуг для життя, здоров’я, майна та навколишнього природного середовища;
  • на перевірку якості наданої їм послуги.

     При відвідуванні перукарні споживачу перш за все необхідно звернути увагу на зовнішню інформацію закладу побутового обслуговування. На фасаді обов’язково має бути зазначено державною мовою його назву, найменування власника або уповноваженого ним органу, режим роботи. Якщо цих атрибутів немає, то краще обійти такий заклад стороною.

     Потрібно уважно ознайомитись з кутком споживача, в якому повинна бути така інформація:

  • перелік послуг, що надаються; прейскурант;
  • витяг із Закону України «Про захист прав споживачів» у частині надання послуг;
  • перелік гарантійних зобов’язань виконавця послуг і нормативно-технічних документів вимогам, яким повинні відповідати послуги;
  • інформація про повне найменування виконавця, його адреса, номери телефонів, прізвище, ім’я та по батькові керівника (власника);
  • копії свідоцтва про державну реєстрацію;
  • номери телефонів органів виконавчої влади, що здійснюють захист прав споживачів.

     Куток споживача повинен розміщуватися на видному та доступному для споживачів місці.

     На робочому місці виконавця послуг має розміщуватися табличка з його прізвищем.

     Перукар зобов’язаний надати клієнту достовірну інформацію про якість косметично-парфумерних засобів і їх застосування, на вимогу споживача надати документи, що підтверджують якість та безпеку на ці препарати та обладнання.

     Споживач має право перевірити строк придатності, якість косметично-парфумерних засобів. При їх застосуванні перукар повинен провести тест на чутливість шкіри замовника та з’ясувати, чи є у нього протипоказання щодо застосування речовин, які входять до складу препаратів.

     При розрахунку за надані перукарські послуги споживачу необхідно вимагати видачу документа, що засвідчує факт надання послуг. Але, на жаль, на практиці цим нехтують. У разі відсутності розрахункового документа (касового чека, квитанції тощо) споживач при наданні неякісних послуг та порушень правил надання послуг не зможе захистити свої права в контролюючих органах чи в суді, тому що не зможе довести, що отримував послуги саме в цьому закладі.

Форма та зміст касового чека повинні відповідати Положенню про форму та зміст розрахункових документів, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13.

При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів рекомендуємо дотримуватись форми та змісту квитанцій за формою № ПО-Д-1, яка передбачена п. 2.4 Інструкції щодо надання перукарських, манікюрних та педікюрних послуг, затвердженої наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 № 20.

     Податківці також вважають, що можна видавати клієнтам квитанцію «довільної» форми. Але «довільний» документ повинен обов’язково містити всі реквізити розрахункового документа  відповідно до Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13.

     У разі відсутності хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також не- дотримання сфери призначення, документ не є розрахунковим.

     У разі здійснення розрахунку за перукарські послуги банківською карткою суб’єкт господарювання повинен видати два документа:

- розрахунковий документ (або касовий чек, або розрахункову квитанцію тощо), який свідчить про факт надання послуги;

- платіжний документ банку, який свідчить про списання грошових коштів з рахунку банківської картки.

     У випадку порушення суб’єктом господарювання, що надає перукарські послуги, законодавства про захист прав споживачів споживач може захистити свої права таким чином:

  • звернутись з письмовою заявою до адміністрації перукарні з пропозицією виправити недолік;
  • обов’язково залишити свій запис про порушені права в книзі відгуків і пропозицій;
  • у разі невирішення питання адміністрацією закладу звернутись зі скаргою до Держпродспоживслужби України;
  • звернутись за захистом своїх прав та законних інтересів до суду. При задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання про відшкодування моральної (немайнової) шкоди. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux