Рекламна індустрія — це живий організм, який змінюється з розвитком технологій і впливає на правові норми.
На хвилі патріотизму рекламна індустрія була перенасичена національною символікою, тому влада прийняла рішення про її заборону в кампаніях і оголошеннях.
Відповідно до статті 20 Конституції України Державними символами України є: Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України.
Державний Прапор ніколи і ніде не можна використовувати як прикрасу чи декорацію. З цією метою можна використовувати барви Державного Прапора, і то лише у випадку державних чи національних свят, при державних урочистостях тощо.
Зображення Державного Прапора не можна використовувати в рекламі, оголошеннях, заставках.
Згідно з ч. 1 п. 6 ст. 8 Закону України «Про рекламу» використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, міжнародних об’єднань, якщо такі використання або імітація пропагують неповагу до них або вводять в оману споживачів.
Державна символіка має на меті формувати громадянську гідність, патріотичні почуття та впевненість у майбутньому своєї держави. Однак, останнім часом збільшилася кількість застосування державної символіки у побуті та комерційних цілях.
За порушення частини 1 статті 8 Закону України «Про рекламу» за виготовлення, розповсюдження реклами, забороненої законом, відповідно до частини 4 статті 27 Закону України «Про рекламу» передбачена штрафна санкція.
Тож, нагадуємо суб’єктам господарювання, щодо важливості відстежувати оновлення в правилах, законах і принципах, щоб створювати ефективну рекламу без порушень.
У випадках виявлення порушень використання у рекламі державної символіки прохання інформувати Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області за адресою: м. Дніпро, вул. Філософська, 39-А або на офіційному сайті служби: www.dp.dpss.gov.ua