Порада 1.
Рекомендуємо споживачам пред'являти до суб'єкта господарювання вимоги в письмовій формі. Заява подається у двох примірниках. Один примірник надається суб'єкту господарювання, а другий з відміткою продавця (дати прийняття заяви, прізвища, ініціалів та посади працівника, який прийняв заяву – залишається у споживача. Ця норма зазначена п.30 наказу Міністерства економіки України від 19 квітня 2007 року №104 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами».
Порада 2.
В заяві до суб'єкта господарювання необхідно визначити вимогу щодо строків усунення недоліку товару.
Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
Тобто, якщо споживач письмово вимагає усунути недоліки в товарі в термін не більше 14 днів, то суб'єкт господарювання повинен дотримуватися вимог чинного законодавства, за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
А, якщо своїм підписом споживач дав згоду на інші терміни виконання гарантійного ремонту, наприклад, 45 днів або 60 днів, то порушень його прав немає.
Порада 3.
В заяві до суб'єкта господарювання споживач має право визначити вимогу щодо надання товару з обмінного фонду, якщо такий передбачено Переліком товарів, з яких утворюється обмінний фонд, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року №172. До цього переліку входять такі товари: телевізор, холодильник, комп'ютери, телефони, мікрохвильові печі, пральні машини, електрочайники, електропраски тощо.
Відповідно до п. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» тільки на письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається з доставкою товар з обмінного фонду. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару з обмінного фонду споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
Порада 4.
В заяві радимо зазначити вимогу щодо безумовного заповнення гарантійних талонів, керуючись постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 року №506 «Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів»
Якщо суб’єкт господарювання відмовився прийняти заяву-претензію, що у такому випадку робити?
У разі відмови продавця (виробника) прийняти претензію або у наданні підтвердження в її отриманні, претензію слід відправити поштою рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Квитанцію про відправлення претензії та копію претензії варто зберігати. У разі звернення до державних органів та суду за захистом своїх прав вони можуть служити доказом того, що продавець (виробник) проігнорував вимоги споживача.