З 16 січня 2021 року важливо розуміти, що:
Якщо споживач просить обслуговувати його державною мовою та отримує відмову, він може звернутись до адміністратора або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію.
Споживач також може скласти скаргу на ім'я уповноваженого із захисту державної мови. Подати скаргу Уповноваженому можна за поштовою адресою - 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронною адресою skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.
Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути направлена відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування підпису при відправленні електронного звернення не потрібно. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.
Хто здійснює контроль за дотриманням мовного закону ?
Перевіряльники можуть:
Які штрафи застосовуються до порушників мовного закону ?
Порушників не будуть одразу штрафувати. Відповідно до ст. 57 Закону, якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на сайті, мовний омбудсмен чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю, оголосити попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акта.
У разі повторного порушення (протягом року) складається протокол і тоді вже накладається штраф ‒ від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 - 6 800 грн).
При цьому справа про накладення штрафу розглядається за участю представника суб'єкта господарювання.