• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Що може зробити споживач, якщо його обслуговують не державною мовою?

     З 16 січня 2021 року важливо розуміти, що:

  • відмова обслуговувати споживача державною мовою є порушенням закону;
  • прохання самого споживача обслуговувати його будь-якою іншою мовою не є порушенням.

     Якщо споживач просить обслуговувати його державною мовою та отримує відмову, він може звернутись до адміністратора або вищої керівної посадової особи з проханням виправити ситуацію.

     Споживач також може скласти скаргу на ім'я уповноваженого із захисту державної мови. Подати скаргу Уповноваженому можна за поштовою адресою - 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронною адресою skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити форму на сайті Уповноваженого: mova-ombudsman.gov.ua.

     Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути направлена відповідь, або відомості про інші засоби зв'язку з ним. Застосування підпису при відправленні електронного звернення не потрібно. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.

     Хто здійснює контроль за дотриманням мовного закону ?

  • Уповноважений із захисту державної мови та його представники здійснюють державний контроль за застосуванням державної мови.

     Перевіряльники можуть:

  • вимагати копії документів та іншу інформацію, що стосується предмета контролю. Відповідь слід надати протягом 30 днів;
  • безперешкодно відвідувати органи державної влади, органи місцевого самоврядування, бути присутніми на їхніх засіданнях з дотриманням вимог закону;
  • Якщо не надати відповідь на запит мовного омбудсмена, його представник повторно звертається до такого суб’єкта. У разі повторної відмови у наданні або повторному ненаданні відповідних копій документів чи інформації уповноважений застосовує стягнення відповідно до закону.

     Які штрафи застосовуються до порушників мовного закону ?

     Порушників не будуть одразу штрафувати. Відповідно до ст. 57 Закону, якщо споживача не обслуговують державною мовою в певному закладі чи на сайті, мовний омбудсмен чи його представник має скласти акт про результати здійснення контролю, оголосити попередження та вимогу усунути порушення протягом 30 днів від дати складання акта.

     У разі повторного порушення (протягом року) складається протокол і тоді вже накладається штраф ‒ від трьохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (5 100 - 6 800 грн).

     При цьому справа про накладення штрафу розглядається за участю представника суб'єкта господарювання.

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux