Шановні мешканці міста, рекомендуємо своєчасно здійснювати платежі за отримані (спожиті) житлово-комунальні послуги.
Радимо звернути увагу на визначені договором граничні строки (терміни) внесення плати за отримані (спожиті) житлово-комунальні послуги, а також на розмір пені за кожен день прострочення платежів.
Розмір та порядок нарахування пені встановлені ст. 26 Закону «Про житлово-комунальні послуги».
У разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов’язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу.
Нарахування пені починається з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку внесення плати за житлово-комунальні послуги.
Пеня не нараховується за умови наявності заборгованості держави за надані населенню пільги та житлові субсидії та/або наявності у споживача заборгованості з оплати праці, підтвердженої належним чином.
Виконавець комунальної послуги (крім послуг з постачання та розподілу електричної енергії та природного газу) має право обмежити (припинити) надання відповідної комунальної послуги її споживачу незалежно від обраної моделі організації договірних відносин у разі непогашення в повному обсязі заборгованості за спожиті комунальні послуги протягом 30 днів з дня отримання споживачем попередження від виконавця. Таке попередження надсилається споживачу не раніше наступного робочого дня після спливу граничного строку оплати комунальної послуги, визначеного законодавством та/або договором про надання відповідної комунальної послуги.
Також радимо, у разі виникнення проблем з оплатою послуг краще звернутися до надавачів послуг і разом шукати шляхи виходу з ситуації, у тому числі погашення заборгованості шляхом її реструктуризації, ніж просто припинити платити за послуги та доводити справу до суду.