• A-
    A+
  • Людям із порушенням зору
Рухова активність та заняття фізичними вправами – необхідна умова для здоров’я дитини!

У закладах освіти заняття фізичною культурою має відігравати важливу роль у зміцненні здоров`я, підготовці всебічно розвиненої особистості, бо передусім, за все формується відповідальне ставлення до власного здоров`я, важливі теоретичні знання та практичні навички для його збереження.

Фізичне виховання - система заходів, спрямованих на фізичний розвиток, функціональне удосконалення організму, навчання основним життєво важливим руховим навичкам та вмінням, зв'язаних знаннями для майбутньої успішної професійної діяльності.

Мета фізичного виховання у шкільні роки - зміцнити здоров'я, підвищити рівень фізичного стану, фізичну підготовленість і працездатність, задовольнити потреби окремих учнів і суспільства у формуванні духовно й фізично розвиненої людини і її активної життєвої позиції.

Основні завдання фізичного виховання:

  • - зміцнення здоров'я, підвищення рівня життєдіяльності, опірності організму несприятливим впливам зовнішнього середовища;

- підвищення функціональних можливостей організму до безпечного або

належного рівня, розвиток рухових умінь, навичок і якостей;

- формування мотиваційних установок на фізичне й духовне

самовдосконалення людини;

- формування світогляду, етичне й моральне виховання.

Коли ми мало рухаємось та багато сидимо, організм буквально «вимикається». Сповільнюється обмін речовин, що впливає на нашу здатність регулювати рівень цукру в крові, метаболізувати жири, негативно впливає на тиск та послаблює м'язи і кістки. Усе це разом має негативні наслідки для здоров’я - від появи надмірної ваги до серйозних хвороб внутрішніх органів. Показниками фізичного здоров'я дитини є рівень морфофізіологічного розвитку (відсутність аномалій та відхилень в анатомічній будові тіла, нормальне функціонування всіх органів та систем організму, їхній ріст і розвиток), що виявляється та підтверджується віковими антропо- та біометричними показниками (довжина, маса тіла, об'єм грудної клітки, робота серця, органів дихання, травлення, виділення, опорно-рухового апарату, постава, стан шкіри, гострота зору, нюху, слуху, смаку тощо).

Фізичні вправи потрібні для різнобічного здоров'я; крім того, їх треба доповнювати раціональним харчуванням та здоровим способом життя.

Заняття фізичними вправами в режимі навчального дня повинні відповідати Державним медико-санітарним правилам «Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» та «Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів».

Мета занять фізичними вправами в режимі навчального дня – створити передумови оптимальної розумової працездатності на інших уроках (підвищення або відновлення).

Види занять фізичними вправами в режимі навчального дня:

• гімнастика до навчальних занять;

• фізкультурні хвилинки в процесі навчальних занять;

• заняття фізичними вправами на продовжених змінах;

• щоденні фізкультурні вправи у групах продовженого дня.

Організація та методика проведення «годин здоров‘я».

Однією з важливих форм фізичного виховання в режимі навчального дня є «година здоров'я», яка проводиться щоденно, тривалістю 40-60 хв, після 3-4-го уроку, або у групах подовженого дня.

Мета цієї форми виховання - збільшувати рухову активність школярів. Значення «годин здоров'я» полягає у раціональному чергуванні розумової та фізичної діяльності, зміцненні здоров'я засобами фізичної культури, підвищенні рівня фізичної підготовленості молодших учнів. До складу «години здоров'я» входять рухливі та спортивні ігри, загальнорозвиваючі вправи, естафети, конкурси.

«Години здоров'я» проводяться на свіжому повітрі (на шкільному майданчику, в парку, на стадіоні). За несприятливої погоди (дощ, мороз понад 15°С з вітром) вправи та ігри переносяться до учбового приміщення. Для вдалого проведення «години здоров'я» необхідно використовувати спортивний інвентар: м'ячі, скакалки, гімнастичні палиці тощо.

Під час проведення «години здоров'я» необхідно правильно дозувати фізичне навантаження. Мале навантаження не дає потрібного ефекту, цінність активного відпочинку знижується. Проте надто велике навантаження викликає втому, а це негативно впливає на подальшу навчальну діяльність.

Перед кожним уроком чи заняттям вчителю фізичної культури слід:

- перевірити санітарний стан місця проведення уроку чи заняття;

- опитати учнів про стан їхнього здоров'я (у разі поганого самопочуття учня направити його до медичного працівника);

- перевести учнів, які прийшли на урок чи заняття після хвороби, у кінець колони для виконання завдань з меншим навантаженням;

- перевірити відповідність спортивної форми учнів модулям програми та умовам проведення уроку чи заняття.

Кам’янське районне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області нагадує, що результат системного підходу до питань фізкультурно-оздоровчої роботи в закладах освіти - це зниженням захворюваності та усвідомленням значення здорового способу життя, бо здоров’я – це розвиненість розуму у поєднанні з фізичним навантаженням і чітким розпорядком дня. 

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux