Шановні споживачі, Держпродспоживслужба в Дніпропетровській області інформує, що, відповідно до ч. 1 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» (надалі - Закону), виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, зокрема комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором; гарантійний строк зазначається в паспорті на продукцію або будь-якому іншому документі, що додається до продукції; при обміні товару його гарантійний строк обчислюється заново від дня обміну.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявного у продавця (виробника) товару.
Додатково роз’яснюємо, що, відповідно до п. 12 ст. 1 Закону, істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:
а) він взагалі не може бути усунутий;
б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;
в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.
Тобто, у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару, або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця (виробника):
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявного у продавця (виробника) товару.
У разі обміну (заміни) неякісного товару (за вибором споживача, за його згодою) на новий його гарантійний термін обчислюється заново з дня обміну.
При обміні товару продавець повинен видати: новий товар в упаковці, експлуатаційні документи, гарантійні зобов’язання та розрахунковий документ.
Радимо споживачам першочергово звертатися письмово з обґрунтованими претензіями та вимогами до суб’єкта господарювання (продавця товару). Заява-претензія подається у двох примірниках, один з яких повертається споживачеві з відміткою про її прийняття (дата прийняття заяви, прізвище, ініціали та посада працівника, який прийняв заяву, та його підпис).