Під час пандемії COVID-19 сектор роздрібної торгівлі харчовими продуктами стикається з найбільшими проблемами у дотриманні найвищих гігієнічних стандартів, захисті персоналу від ризику зараження, підтримці фізичного дистанціювання при роботі з великою кількістю клієнтів, залишаючись відкритими та забезпечуючи щоденне належне постачання продуктів.
Вірогідність того, що працівники магазинів харчових продуктів спричинять зараження харчових продуктів, є вкрай низькою у разі дотримання стандартних, належних правил особистої гігієни, які знижують ризик передачі більшості захворювань, які переносяться через харчові продукти. Такі заходи, як часте миття рук, використання засобів для дезінфекції рук, використання захисного одягу, належна гігієна дихання, знижують ризик поширення захворювання. Роботодавці повинні наголошувати важливість частішого миття рук та дотримання належних гігієнічних практик, а також частішого чищення та дезінфекції поверхонь, яких регулярно торкаються. Працівникам харчових підприємств потрібно знати про симптоми COVID-19 та інформувати їхнього роботодавця й звертатися по медичну консультацію у разі підозри у себе симптомів даного захворювання.
Підтримка фізичного дистанціювання в приміщеннях з продажу продуктів харчування є надзвичайно важливою для зменшення ризику передачі захворювання. Практичні заходи, які можуть застосовувати роздрібні торговці, включають:
• регулювання кількості покупців, які заходять у магазин, щоб уникнути натовпу;
• розміщення біля входу знаків з проханням до покупців не входити в магазин, якщо вони хворіють або мають симптоми COVID-19;
• управління чергою згідно з рекомендаціями щодо фізичного дистанціювання як всередині, так і зовні магазинів;
• забезпечення дезінфікуючими засобами для рук, дезінфікуючими спреями та одноразовими паперовими рушниками біля входу до магазину;
• маркування підлоги всередині магазину для полегшення дотримання фізичного дистанціювання, особливо в найбільш переповнених відділах, таких як прилавки обслуговування та каси;
• регулярні повідомлення для покупців стосовно дотримання порад щодо фізичного дистанціювання та регулярного очищення рук;
• встановлення бар’єрів з оргскла на касах та прилавках в якості додаткового рівня захисту персоналу;
• заохочення безконтактних платежів.
Оскільки споживачі все частіше приносять свої власні сумки для покупок, рекомендації щодо їх очищення перед кожним використанням повинні бути розміщені в торгових приміщеннях (магазини, торгові точки, супермаркети).
Мінімізуйте ризик передачі COVID-19 шляхом визначення точок частого дотику у торгових приміщеннях та забезпечення їх регулярного очищення та дезінфекції. Приклади точок частого дотику – це візки для покупок, дверні ручки та ваги для використання покупцями.
Заходи, яких потрібно вжити, включають:
• надання серветок (або інших санітарних засобів) покупцям для очищення ручок візків та кошиків для покупок; або доручення персоналу дезінфікувати ручки візків після кожного використання;
• миття та часта санітарна обробка таких предметів, як ковші, щипці та ємності для приправ;
• за можливості тримання дверей відчиненими для мінімізації контактів.