Споживач має право при придбанні непродовольчого товару належної якості обміняти його на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Це можна зробити протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін провадиться, якщо товар не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Не всі види непродовольчих товарів, які є належної якості підлягають обміну (поверненню).
Постанова Кабінету Міністрів України від 19.03.1994р №172.
В Дніпропетровській області, Споживач може отримати консультацію щодо порушених його прав, як споживача:
за телефоном: (068)-658-80-99, або
за адресою: вул. Філософська, 39А, м. Дніпро.
Належна якість товару – це властивість товару, яка відповідає вимогам, встановленим для цієї категорії продукції у нормативно-правових актах і нормативних документах (товар, який не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики та ін.).
Товар неналежної якості – це товар, в якому під часвикористання або під час отримання, виявлено недоліки або істотні недоліки.